Батьки Тернопільщини зможуть обирати дітям найкращу школу

Перед тернополянами, які готують дитину до першого класу, постає найвідповідальніший момент у житті батьків – вибір школи для дитини. Та чи достатньо того інструментарію, який є у дорослихдля цього сьогодні. А це – рейтинг шкіл за результатами ЗНО та особисті поради (у т.ч. через спілкування у соціальних мережах, опитування знайомих, сусідів тощо).

Про це повідомляє Терен

Дійсно, рейтинг ЗНО – це важлива частина необхідної інформації для оцінки діяльності школи, але лише частина, – звертає увагузаступник директора Інституту Освітньої Аналітики Андрій Литвинчук. – Звідки ми знаємо, що сьогоднішній результат випускника буде аналогічним за 10 років. Бо нинішні вчителі вже підуть на пенсію? Або навпаки, який відсоток випускників є вихованцями з першого класу, а скільки прийшли з інших шкіл, наприклад, через переїзд батьків на нове місце проживання? І давайте будемо відвертими: рейтинг шкіл за ЗНО – це часто не показник кваліфікації вчителів та якості освітнього процесу між різними закладами. Це порівняння можливостей батьків забезпечити (фінансово у першу чергу) своїх дітей позашкільною підготовкою перед першими серйозними іспитами у житті.

 

Якщо ваша дитина йде до першого класу, то цікавити мають конкретні показники, бо невідомо чи залишитеся саме в цій школі до 12 класу. Турбувати має:

-технічне забезпечення школи;

-наявність позашкільних занять та гуртків;

-кількість іноземних мов, що викладаються, та кількість годин на ці уроки; -плинність кадрів і середній вік вчителя;

-кількість дітей в класі і кількість учнів та одного вчителя.

Напевно, вам буде цікаво скільки грошей витрачається у школі у розрахунку на одного учня. Тобто вам треба знати якомога більше інформації про школу, можливість порівнювати між собою різні школи на рівні району, міста, області, країни, – продовжує Андрій Литвинчук.

На жаль, українські батьки позбавлені зручного інструменту із максимально широким переліком показників, за допомогою якого обирався навчальний заклад. Інша сторона відсутності єдиної інформаційної бази – це неможливість приймати якісні управлінські рішення відповідальними за розвиток освіти, відповідності міжнародним рейтингам та сучасним трендам. Тобто не лише батьки позбавлені доступу до повної інформації про стан освіти, що викликає питання про ефективність витрат коштів платників податків на українські школи.

– Крім поганої новини є і хороша – Міністерство освіти і науки України розробило нову онлайн-системи зі збору, зберігання, управління та використання освітніх даних  – Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту (АІКОМ, – додає Андрій Литвинчук. – Наразі стартує тестове функціонування АІКОМу, а з грудня 2019 року до неї вже буде підключено кожну з понад 15,5 тис. шкіл та майже 15 тис. дитячих садочків країни, у тому числі 726 закладів середньої і 597 закладів дошкільної освіти Тернопільської області.